Guillermo Del Toro & Chuck Hogan - ''Wirus''

Cześć, dzisiaj w Recenzjonistycznie dzieło zdobywcy Oscara
za film "Labirynt Fauna" Guillermo Del Toro oraz Chuck'a Hogana 
"Wirus"


Zacznijmy od początku...a więc w wakacje ubiegłego roku poszedłem z dziewczyną do księgarni gdzie można kupić naprawdę tanio książki używane. Przeszukując półki natknąłem się na tą książkę, zaciekawiła mnie zwłaszcza okładka nie ukrywam, cena za nią też była świetna bo tylko 6zł, przy regularnej cenie 44,90zł. Po przeczytaniu krótkiej recenzji z tyłu książki: 

ZAWSZE TU BYŁY.
WAMPIRY.
W UKRYCIU, W CIEMNOŚCI.
CZEKAŁY.
TERAZ NADSZEDŁ ICH CZAS.
W TYDZIEŃ UNICESTWIĄ MANHATTAN.
W MIESIĄC - CAŁĄ AMERYKĘ.
W DWA MIESIĄCE - CAŁY ŚWIAT.


"Wirus to połączenie Brama Stokera, Stephena Kinga 

  i Michaela Crichtona. Nie może być lepiej."

-Nelson DeMille


     Opis tak mnie zaciekawił, że postanowiłem stać się jej właścicielem. No i to był świetny pomysł. Del Toro stworzył świat inny niż większość autorów filmów i książek na temat wampirów. Początek ma charakter detektywistyczny.
       Samolot który wylądował na lotnisku bez problemu nagle ucicha. Czym dziwniejsze nikt z pasażerów nie wybrał numeru alarmowego.


     Najciekawszym pomysłem autorów był sam wirus, który zmieniał ludzi w wampiry, w porównaniu do takiego Edwarda ze "Zmierzchu", który był pociągający i ludzki, to tutaj wampiry są odrażające i nie ludzkie, wręcz można powiedzieć, że zachowują się jak zdziczałe bestie.
Jedynym ich popędem jest krew...
Książka jest naprawdę wciągająca, po prostu jak się zacznie to skończyć nie można.


     Podsumowując książkę gorąco polecam wszystkim fanom horrorów jak i wampirów. Dreszczyk emocji gwarantowany. Na szczęście jest to pierwsza część trylogii więc już się nie mogę doczekać następnej części.

Moja ocena : 5

16 komentarzy:

  1. Zaciekawiła mnie ta książka, szczególnie że uwielbiam zarówno Stokera, Kinga, Crichtona, jak i film "Labirynt fauna". :) Niestety fabuła jakoś mnie nie przyciąga, ale może sięgnę po tę książkę. :)

    ocean-slow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, fabuła wciąga jak gąbka wodę:-D

      Usuń
  2. Film "Labirynt fauna" był świetny, ale czy ta książka do mnie przemówi? Zobaczymy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku też miałem wątpliwości, lecz dzisiaj nie żałuję sięgnięcia po nią:-)

      Usuń
  3. Dzięki *powiedziane sarkastycznym głosem czy coś :)* Zakochałam się w książce. Teraz tylko iść i ją znaleźć :P

    zaczytanabella

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszystko co jest związane z wampirami! :D
    Książkę dodaję do listy i musze koniecznie ją zdobyć ;D
    Jejka miałeś szczęście że udało Ci się tak tanio ją kupić *-*
    Mega zazdro ;D

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że znajdziesz ją w księgarniach Tak czytam:-)

      Usuń
  5. Uwielbiam książki o wampirach ale nie te o Edku tylko Draculę. Tematyka wydaje się być ciekawa. Był chyba kiedyś w telewizji taki film o podobnej fabule, jednak widziałam tylko początek.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tv jest akurat serial na podstawie tej książki pod tym samym tytułem:-)

      Usuń
    2. Bardziej chodziło mi o "Daybreakers - Świt" :)

      Usuń
  6. Recenzja napisana bardzo fajnie i książka ląduje na mój must read (taaak, ten opis mega ciekawy :D I jupi, nieEdwardowe wampiry ^^).
    Widzę, że jesteś nowy w Blogsferze i - oczywiście mam nadzieję, że się nie obrazisz! - tło wygląda fajnie, ale czytało mi się strasznie źle przez to, że literki z tej książki w tle zlewały mi się z tymi w recenzji. Taka mała uwaga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za szczerą opinię:) szablon będę musiał udoskonalić:) znajdę jakieś lepsze tło:)

      Usuń
  7. Powiem szczerze, że nigdy o niej nie słyszałam, ale bardzo zaciekawiłeś mnie swoją recenzją przez co postaram się sięgnąć po tę lekturę :)
    (Nominowałam się do The Name Book TAG! Więcej informacji -> http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2015/10/the-name-book-tag.html)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze jeden komentarz zostawię :)
    Tym razem chciałam cie poinformować że zostałeś nominowany przeze mnie do tagu: be room cliff
    Więcej informacji tutaj:
    http://pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com/2015/10/monolog-z-ksiazka-w-doni-be-room-cliff.html
    Pozdrawiam^^

    OdpowiedzUsuń